2012年9月10日星期一

こんにちは


 
こんにちは!皆さん。
はじめまして。私の名前は小叶です。今、私は二十二歳です。シティーカレッジに行きました。三年生です。専攻は化学(かがく)です。

私はがいます。彼は一十八歳、高校生です。

私は宮崎駿(みやざきはやお)のアニメーショが好きです。特にハウルの動くととなりのトトロ。とてもいい映画です。

今日、それだけです。じゃあ、さようなら。


Reasons for taking JAP 22500

The reason that I am taking this class is I want to watch the animation that is not translated by other language. I think it is better to understand the language when you watch those cartoons because sometimes the translation maybe wrong and you may not get what the author want to express from his works.

Now beside that reason I think knowing a new language is an advantage when you compete with others to get a job. Also be able to talk in Japanese may be helpful when I visit Japan. Then I will not get lost in Japan.

4 条评论:

  1. 初めまして。失礼かもしれませんが、Xiao Yeさんは大学をもう卒業しましたか。

    回复删除
    回复
    1. 初めいまして。
      いいえ、もう一年。この学期は科学と数学を勉強します。

      删除
  2. 私も一番とおなじりゆうです。

    回复删除
  3. 私はすきア二メすき です。

    日本語 は おもしろみ。

    回复删除